Publicitatea pariurilor sportive și loteriilor ar putea fi interzisă. Proiectul de lege, votat în prima lectură

Publicitatea pariurilor sportive și loteriilor ar putea fi interzisă. Proiectul de lege, votat în prima lectură

Publicitatea jocurilor de noroc ar putea fi interzisă în Republica Moldova. Un proiect de lege în acest a fost votat în prima lectură, în cadrul ședinței de joi a Parlamentului. Pentru s-au expus 55 de deputați ai fracțiunii Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) și doi deputați Șor. 

„Primul lucru care alimentează dependența față de jocurile de noroc este publicitatea. Dacă este ceva ce ne învață aceste jocuri este că până la urmă pierzi. Este important să intervenim, din acest motiv vă solicităm votul în ședința Parlamentului. Trebuie să protejăm tot mai mulți oameni care au probleme de dependență”, a declarat Dumitru Alaiba, unul dintre autorii proiectului, de la tribuna Parlamentului. 

Alesul poporului a declarat că bugetul de publicitate al Loteriei Naționale este de 16 milioane de lei, bani care sunt investiți pentru creșterea vânzărilor. 

Proiectul dat propune extinderea prevederilor legale privind interdicția publicității asupra tuturor categoriilor de jocuri de noroc, cum ar fi: loteriile, pariurile la competiții și evenimente sportive, şi altor forme de servicii din domeniul jocurilor de noroc, inclusiv cele online.

„Aceste jocuri de noroc sunt la fel de nocive și provoacă dependență de rând cu celelalte jocuri de noroc, cum ar fi: jocurile de noroc din cazinouri, automatele de joc cu câştiguri băneşti, chiar dacă conform legii cu privire la organizarea și desfășurarea jocurilor de noroc – acestea sunt calificate drept jocuri de noroc cu risc social scăzut”, spun autorii proiectului. 

În proiectul de lege se mai menționează că întrucât publicitatea jocurilor de noroc menționate mai sus este permisă fără careva restricții, considerându-se drept jocuri de noroc cu risc social scăzut, adesea victimele și consumatorii de publicitate ai acestora sunt minorii, care se află în grupul de risc, fiind mai vulnerabili manipulărilor și tentației de a obține profit mare, rapid și cu investiții minime.

„Anume acest mesaj îl promovează agenții economici care organizează, desfășoară sau exploatează jocurile de noroc, prin intermediul campaniilor de publicitate”, spun autorii proiectului de lege. 

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.