În ianuarie-septembrie 2021, agențiile de turism au încasat aproape două miliarde de lei din serviciile prestate

În ianuarie-septembrie 2021, agențiile de turism au încasat aproape două miliarde de lei din serviciile prestate

Încasările agențiilor de turism și turoperatorilor din activitatea turistică, în ianuarie-septembrie 202, au însumat 1,9 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 3,7 ori față de aceeași perioadă a anului 2020. Potrivit Biroului Național de Statistică (BNS) creșterea a fost condiționată de majorarea încasărilor din turismul emițător (de 3,9 ori), turismul intern (de 2,2 ori) și turismul receptor (de 2 ori).

Datele mai arată că în ianuarie-septembrie 2021 agențiile de turism şi turoperatorii au acordat servicii turistice la 264,2 mii de turiști și excursioniști sau de 3,2 ori mai mult față de perioada similară a anului 2020.

Creșterea numărului de turiști și excursioniști în perioada cercetată se datorează majorării numărului de participanţi la turismul emițător cu 135 mii persoane (de 3,7 ori), turismul intern - cu 35,3 mii persoane (de 2,4 ori) și turimul receptor – cu 11,8 mii persoane (de 2,7 ori).

Publicitate

Prin intermediul agenţiilor de turism şi turoperatorilor în ianuarie-septembrie 2021 au plecat în străinătate 185 mii de turişti şi excursionişti sau cu 135 mii persoane (de 3,7 ori) mai mult față de ianuarie-septembrie 2020. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (99,6%).

Cetăţenii Republicii Moldova au preferat să călătorească, în principal, în Turcia (51,7% din total plecați în străinătate), Bulgaria (19,2%), Egipt (17,9%), Grecia (3,5%), Montenegro (2,1%), România (1,6%), Ucraina (1,3%). Numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern în ianuarie-septembrie 2021 a constituit 60 mii vizitatori, fiind în creștere de 2,4 ori comparativ cu ianuarie-septembrie 2020.

Deplasarea rezidenţilor moldoveni în interiorul ţării, în scop turistic, a fost organizată în special de agenţiile de turism şi turoperatorii din municipiul Chișinău (53,4%), regiunile de dezvoltare Centru (35,7%) și Sud (8,0%).

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal