În ianuarie-septembrie 2021, agențiile de turism au încasat aproape două miliarde de lei din serviciile prestate

În ianuarie-septembrie 2021, agențiile de turism au încasat aproape două miliarde de lei din serviciile prestate
Foto simbol

Încasările agențiilor de turism și turoperatorilor din activitatea turistică, în ianuarie-septembrie 202, au însumat 1,9 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 3,7 ori față de aceeași perioadă a anului 2020. Potrivit Biroului Național de Statistică (BNS) creșterea a fost condiționată de majorarea încasărilor din turismul emițător (de 3,9 ori), turismul intern (de 2,2 ori) și turismul receptor (de 2 ori).

Datele mai arată că în ianuarie-septembrie 2021 agențiile de turism şi turoperatorii au acordat servicii turistice la 264,2 mii de turiști și excursioniști sau de 3,2 ori mai mult față de perioada similară a anului 2020.

Creșterea numărului de turiști și excursioniști în perioada cercetată se datorează majorării numărului de participanţi la turismul emițător cu 135 mii persoane (de 3,7 ori), turismul intern - cu 35,3 mii persoane (de 2,4 ori) și turimul receptor – cu 11,8 mii persoane (de 2,7 ori).

Prin intermediul agenţiilor de turism şi turoperatorilor în ianuarie-septembrie 2021 au plecat în străinătate 185 mii de turişti şi excursionişti sau cu 135 mii persoane (de 3,7 ori) mai mult față de ianuarie-septembrie 2020. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (99,6%).

Cetăţenii Republicii Moldova au preferat să călătorească, în principal, în Turcia (51,7% din total plecați în străinătate), Bulgaria (19,2%), Egipt (17,9%), Grecia (3,5%), Montenegro (2,1%), România (1,6%), Ucraina (1,3%). Numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern în ianuarie-septembrie 2021 a constituit 60 mii vizitatori, fiind în creștere de 2,4 ori comparativ cu ianuarie-septembrie 2020.

Deplasarea rezidenţilor moldoveni în interiorul ţării, în scop turistic, a fost organizată în special de agenţiile de turism şi turoperatorii din municipiul Chișinău (53,4%), regiunile de dezvoltare Centru (35,7%) și Sud (8,0%).

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
ZDG: Au plătit zeci de mii de lei pentru vacanță, luând și credite, dar au rămas fără călătorie. Agenția de turism i-a dus de nas (VIDEO)

ZDG: Au plătit zeci de mii de lei pentru vacanță, luând și credite, dar au rămas fără călătorie. Agenția de turism i-a dus de nas (VIDEO)

În octombrie, au crescut prețurile la legume, dar s-au ieftinit fructele. În plus, s-a plătit mai puțin pentru bilete de avion și servicii turistice. Iată indicii

În octombrie, au crescut prețurile la legume, dar s-au ieftinit fructele. În plus, s-a plătit mai puțin pentru bilete de avion și servicii turistice. Iată indicii

O echipă din Italia realizează patru videouri despre oferta turistică a Republicii Moldova. Ce i-a impresionat cel mai mult (VIDEO)

O echipă din Italia realizează patru videouri despre oferta turistică a Republicii Moldova. Ce i-a impresionat cel mai mult (VIDEO)

Advertoriale
Ești în căutarea unei universități din țară pentru a-ți continua studiile? Află care sunt motivele de a aplica la USC, de la absolvenții de succes ai universității

Ești în căutarea unei universități din țară pentru a-ți continua studiile? Află care sunt motivele de a aplica la USC, de la absolvenții de succes ai universității

Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Doliu în Parlament. S-a stins din viață deputata PCRM Elena Bodnarenco
  • 2
    De la 0, până la 34 de mii de lei. Cât a cheltuit Maia Sandu pentru deplasările în străinătate în prima jumătate a acestui an (DOC)
  • 3
    Radu Marian declară că un nou mecanism de compensare pentru consumul de gaze naturale va fi aprobat până la sfârșitul lui iulie
  • 4
    Italia declară stare de urgență în cinci regiuni nordice din cauza celei mai grave secete din ultimii 70 de ani
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.