*Acest material este sponsorizat

„Atenție, delicios!” - Kaufland Moldova lansează prima campanie de prevenire a risipei alimentare

„Atenție, delicios!” - Kaufland Moldova lansează prima campanie de prevenire a risipei alimentare
Kaufland Moldova

Milioane de tone de alimente sunt aruncate la gunoi în fiecare an, de cele mai multe ori sunt și alimente ce încă ar fi putut fi consumate. Astfel, astăzi, 22 noiembrie, Kaufland Moldova lansează prima campanie integrată anti-risipă alimentară – „Atenție Delicios”. Inițiativa este parte din strategia companiei, care își propune până în 2030 să reducă cu până 50% risipa alimentară din toate magazinele și să crească nivelul de conștientizare al acestui fenomen în rândul consumatorilor.

Printre alimentele perfect consumabile, care ajung cel mai des la coșul de gunoi, se numără fructele și legumele cu aspect ușor deteriorat, ce nu se încadrează în anumite standarde estetice sau produsele care sunt aproape de data recomandată de consum. Gustul alimentelor este întotdeauna mai important decât aspectul lor, chiar și atunci când nu au o formă perfectă, gustul fructelor și legumelor poate fi excelent. În toate magazinele Kaufland Moldova vor fi disponibile fructe și legume „imperfecte”, pe care le veți putea găsi la rafturile colantate cu mesajul - „Mai ieftin, dar la fel de gustos”.

Mai mult decât atât, pandemia a adus în prim plan problema risipei alimentare, atât în Europa, cât și la nivel local, motiv pentru care Kaufland s-a alăturat și „Campaniei naționale de prevenire a risipei de alimente și a foametei”, inițiată de Banca de Alimente.

Marea coletă anti-risipă

Astfel, pe data de 27 noiembrie, te invităm să participi la colecta de produse alimentare în unul dintre cele trei magazine Kaufland din Chișinău sau din regiune ( Bălți și Ungheni). Produsele donate vor fi distribuite persoanelor din grupurile social vulnerabile, aflate la evidența mai multor organizații sociale, asistate de către Banca de Alimente.

„Din păcate, cu toții contribuim la risipa alimentară, prin cumpărarea de alimente, care în final ajung să fie aruncate la gunoi, fie pentru că se deteriorează sau trec de termenul de valabilitate. În cadrul companiei implementăm constant acțiuni de evitare a risipei, în fiecare dintre magazinele noastre. De asemenea, facem acest lucru și prin parteneriate strategice pe termen lung, cum ar fi susținerea Băncii de Alimente.”

Cristina Aramă, PR manager Kaufland Moldova

Susținem comunitatea locală prin intermediul Băncii de Alimente și implementăm constant acțiuni de evitare a risipei, în fiecare dintre magazinele noastre, pentru ca hrana să ajungă pe masă și nu la gunoi. În perioada martie-august 2021, Kaufland Moldova, în parteneriat cu Banca de Alimente, a recuperat în acest mod peste 32.505  kg de produse alimentare, în valoare de 900.000 MDL. Produsele au ajuns la circa 45 de organizații, care au susținut peste 2600 de beneficiari, pregătind peste 65.000 de porții de mâncare pentru persoanele nevoiașe.

Direcțiile prioritare de acțiune la nivelul companiei Kaufland sunt:

  • Reducem: de îndată ce produsele se apropie de data expirării, li se aplică o reducere treptată de preț. Acestea sunt apoi marcate clar și plasate corespunzător în magazine.
  • Evităm: datorită sistemelor complexe de gestionare a stocurilor și proceselor automate, produsele sunt achiziționate în cantitățile necesare. Astfel, se previn stocurile în exces, care ar ajunge la gunoi.
  • Educăm: ca parte a instruirii periodice obligatorii, angajații Kaufland Moldova dobândesc cunoștințele necesare despre reducerea pierderilor de produse, respectând totodată standardele de prospețime și igienă.
  • Utilizăm și recuperăm: implicarea în problemele comunității, alături de asociații neguvernamentale și Banca de Alimente, pentru a dona produsele care încă pot fi utilizate.

5 sfaturi ușor de implementat pentru a lupta contra risipei alimentare:

1. Cunoaște diferența între „Consumă de preferință înainte de” și „Expiră la”: 

„De preferință”, indică data după care alimentele respective își pot pierde din prospețime, dar nu sunt periculoase pentru consum dacă se respectă instrucțiunile de depozitare, iar ambalajul nu este deteriorat. Formula “expiră la” este mult mai restrictivă și se referă la alimentele care trebuie consumate înaintea datei de pe ambalaj.

2. Nu pleca la cumpărături fără o listă: decide de acasă care sunt rețetele pe care vrei să le prepari și consumă tot ceea ce cumperi.

3. Nu face cumpărături atunci când îți este foame: chiar dacă pare doar un mit, dacă alegi să faci cumpărături atunci când îți este foame, vei fi tentat să cumperi mai multe alimente decât poți consuma de fapt.

4. Gătește în cantități mici: chiar dacă gătești rețetele preferate ale familiei, prepară-le în cantități mici. Așa te poți asigura că vor fi consumate integral.

5. Folosește-ți imaginația: resturile din timpul cinei, alimentele aproape de expirare, ce nu pot fi congelate, toate pot deveni ad-hoc rețete delicioase.

Detaliile complete cu privire la campania anti-risipă alimentară derulată de Kaufland Moldova sunt disponibile pe kaufland.md/risipa-alimentara.

P.

Vezi și aceste știri
Expoziție de desene cu și despre reciclare la Kaufland Moldova: „3R Talents (Reduce, Reuse, Recycle)”

Expoziție de desene cu și despre reciclare la Kaufland Moldova: „3R Talents (Reduce, Reuse, Recycle)”

Kaufland deschide al treilea magazin în Chișinău chiar de Hramul capitalei (FOTO)

Kaufland deschide al treilea magazin în Chișinău chiar de Hramul capitalei (FOTO)

„E timpul pentru ceva nou” – fă o schimbare pentru viitorul tău profesional și vino în echipa Kaufland Moldova!

„E timpul pentru ceva nou” – fă o schimbare pentru viitorul tău profesional și vino în echipa Kaufland Moldova!

„Un gest mic cu impact mare”. Peste 100 de persoane s-au vaccinat weekendul precedent în campania inițiată de Kaufland Moldova (VIDEO)

„Un gest mic cu impact mare”. Peste 100 de persoane s-au vaccinat weekendul precedent în campania inițiată de Kaufland Moldova (VIDEO)

Circa 32 de tone de alimente au ajuns la peste 2600 de persoane. Bilanțul Kaufland Moldova și Banca de Alimente

Circa 32 de tone de alimente au ajuns la peste 2600 de persoane. Bilanțul Kaufland Moldova și Banca de Alimente

Cifre din investiții și infrastructură. Cum va arăta cel de-al treilea magazin Kaufland din Chișinău (FOTO)

Cifre din investiții și infrastructură. Cum va arăta cel de-al treilea magazin Kaufland din Chișinău (FOTO)

Advertoriale
Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Atac asupra Odesei în plină noapte! 18 persoane decedate, printre care doi copii. Zeci de răniți
  • 2
    Primăria din Ialoveni anunță că în lunile iulie-august călătoriile cu troleibuzul pe teritoriul orașului vor costa 2 lei
  • 3
    Printre victimele bombardamentelor din Sergheevca, mai mulți angajați ai unui Centru de sănătate pentru copii, gestionat de R. Moldova. Reacția Alei Nemerenco
  • 4
    Prezentăm abonamentele! Câte unități s-au vândut din cele 119 mii tipărite. Cele mai populare - abonamentele pentru o lună
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.