„Invizibilă” sau nouă versiune a variantei Omicron care nu poate fi detectată cu testele PCR. Descoperirea oamenilor de știință

Oamenii de știință au identificat o nouă versiune a variantei Omicron, pe care au denumit-o drept „invizibilă”, pentru că nu poate fi detectată prin testele RT-PCR pe care oficialii de sănătate publică le folosesc pentru a urmări răspândirea SARS-CoV-2 în întreaga lume, notează digi24.ro cu referire la The Guardian.

Varianta „ascunsă” descoperită de cercetători are multe mutații în comun cu tulpina Omicron standard, dar îi lipsește o modificare genetică specială care să permită ca testele de laborator să fie folosite ca mijloc de semnalare a cazurilor probabile.

Cercetătorii britanici spun că este prea devreme pentru a ști dacă noua formă de Omicron se va răspândi în același mod ca varianta standard Omicron. În aceștia subliniază că versiunea „ascunsă” este distinctă genetic și, prin urmare, se poate comporta diferit.

Varianta ascunsă a fost observată pentru prima dată printre genomurile virusului SARS-CoV-2 trimise în ultimele zile din Africa de Sud, Australia și Canada. Dificultatea de a detecta varianta înseamnă că este posibil să se fi răspândit deja mai pe scară largă.

Descoperirea a venit în momentul în care oficialii britanici au recunoscut că există posibilitatea impunerii unor restricții suplimentare, având în vedere transmisibilitatea tulpinei Omicron. Agenția de Securitate a Sănătății din Marea Britanie a declarat marți că încă 101 de cazuri confirmate ale variantei Omicron au fost raportate în Marea Britanie. Acest lucru aduce numărul total de cazuri din Regatul Unit la 437.

De asemenea, la reuniunea de marți dimineață a guvernului britanic, la care au participat și consilierul științific al guvernului, Patrick Vallance, dar și directorul medical al Angliei, Chris Whitty, premierul Boris Johnson le-a spus miniștrilor că „indiciile timpurii” arată că Omicron este mai transmisibil decât varianta dominantă existentă, Delta.

Purtătorul de cuvânt al lui Boris Johnson a declarat că următorul pas de urgență a rămas impunerea așa-numitului plan B, care constă în introducerea certificatului care atestă dovada vaccinului anti-COVID și a unui set de recomandări pentru a lucra de acasă acolo unde este posibil.

Descoperirea noii forme de Omicron i-a determinat pe cercetători să împartă descendența B.1.1.529 în Omicron standard, cunoscut sub numele de BA.1, și varianta mai nouă, cunoscută sub numele de BA.2. Profesorul Francois Balloux, directorul Institutului de Genetică de la University College London, a spus că 42 sau aproximativ 6% din cei 709 genomi ai tulpinei Omicron trimiși bazei de date a genomului GISAID (o inițiativă științifică globală și o sursă primară înființată în 2008, care oferă acces deschis la datele genomice ale virusurilor gripale și la coronavirusul responsabil pentru pandemia COVID-19) au fost BA.2.

„Există două descendențe în Omicron, BA.1 și BA.2, care sunt destul de diferențiate din punct de vedere genetic”, a spus profesorul Balloux . Acesta a adăugat că „cele două descendențe se pot comporta într-un mod diferit.”

Oamenii de știință folosesc analiza întregului genom pentru a confirma care variantă a cauzat o infecție cu COVID, chiar dacă testele PCR pot oferi uneori o indicație.

Aproximativ jumătate dintre aparatele PCR din Marea Britanie analizează trei gene în virus, însă la varianta Omicron, și înainte la varianta Alpha, au fost testate pozitiv doar două dintre ele. Acest lucru se datorează faptului că Omicron, precum s-a întâmplat în cazul Alpha, suportă o modificare genetică chiar în interiorul proteinei spike. Asta înseamnă că testele PCR care indică un așa-numit „eșec al țintei genei S” sunt foarte sugestive pentru infecțiile cu Omicron.

În mod informal, unii cercetători numesc noua variantă „Omicronul ascuns”, deoarece nu are caracteristicile care permit testelor PCR să o detecteze. O preocupare printre unii cercetători este că varianta „stealth Omicron” s-ar putea răspândi neobservată, în timp ce oficialii din domeniul sănătății se concentrează pe analizarea testelor RT-PCR pentru a detecta tulpina Omicron standard.

O necunoscută majoră este modul în care a apărut noua variantă a Omicron. Deși face parte din varianta standard, este atât de distinctă genetic încât se poate califica ca o nouă „variantă de îngrijorare” dacă se răspândește rapid. A avea două variante, BA.1 și BA.2, care să apară succesiv într-un ritm rapid și să dezvolte mutații comune este „îngrijorător”, potrivit cercetătorilor.

Omicron în România: Au fost confirmate primele două cazuri de infectare

OMS: Până acum nu a fost înregistrat niciun deces asociat variantei Omicron

Șeful Pfizer spune că pastila anti-COVID dezvoltată de companie este eficientă și în cazul variantei Omicron

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

IuteCredit a achiziționat 10% din acțiunile Energbank

Cum să vă echilibrați alimentația după mesele copioase de sărbători cu ajutorul produselor proaspete? METRO are soluția!

Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)