Istoria unei echipe de ingineri din Moldova, datorită cărora 120 de oraşe din lume au troleibuze mai eficiente în consumul de energie (FOTO)

Istoria unei echipe de ingineri din Moldova, datorită cărora 120 de oraşe din lume au troleibuze mai eficiente în consumul de energie (FOTO)
Foto: piataauto.md

Totul la această echipă de ingineri din Moldova e neaşteptat şi excentric într-un fel. Au facilităţi de producţie în subsolul unei clădiri absolut normale de pe una din străzile Chişinăului, iar o linie de troleibuz coboară de la reţeaua urbană, de pe stâlp, spre subsolul nevăzut în care aceşti ingineri muncesc. Dar anume acolo, în subsol, se întâmplă inovaţia, munca de cercetare şi dezvoltare, unde există laboratoare de testare şi unde are loc producţia curentă. Anume echipa de aici, din Chişinău, şi-a lăsat amprenta muncii lor în peste 120 de oraşe ale lumii şi în transportul public din acele oraşe, scrie piataauto.md.

Vitalie Eşanu, cofondatorul companiei şi CEO-ul acesteia, nu e nici pe departe boss-ul obişnuit pe care-l vedem prin Moldova, văzându-se mai degrabă ca un inginer în microelectronică decât ca un şef la costum şi cu servietă în mână. Dar în ultimii 30 de ani, el a reuşit să atragă talente şi să inspire o echipă de oameni în halate, cu ochelari pe faţă şi şurubelniţe în mână, cu pricepere în software şi hardware, exact aşa cum îţi imaginezi inginerii supratalentaţi.

Ei concep şi produc tehnologia de bază a transportului public urban modern — de la troleibuze şi tramvaie, care folosesc reţelele de fire ale oraşelor, până la trenuri şi chiar autobuze electrice moderne. Şi tot ei sunt cei care au inventat conceptul troleibuzului hibrid — sau a troleibuzului care-şi poate continua mişcarea pe baza bateriilor de la bord şi le încarcă ulterior de la fire, fapt care permite unor asemenea troleibuze să ajungă în zone mai îndepărtate, precum suburbiile oraşelor, fără necesitatea trasării firelor, sau chiar în centrele istorice ale oraşelor, unde trasarea de fire n-ar fi fezabilă. 

Sursă foto: piataauto.md

Oraşul Vinnitsa din Ucraina a fost primul unde echipa de ingineri şi-a exportat conceptul, în anul 2003. O partidă de 16 troleibuze a fost transformată în timp de două săptămâni atunci. Interesul a continuat să crească, cu solicitări din tot mai multe oraşe. În 2004, de exemplu, ei au instalat sistemul lor actualizat pe 18 troleibuze din Sankt Petersburg, Rusia. Toate acele 18 troleibuze sunt în operare şi azi, după 17 ani.

Sursă foto: piataauto.md

Geografia de azi a troleibuzelor ce conţin conceptul echipei de ingineri din Moldova cuprinde peste 120 de oraşe din lume. Cel mai nordic este oraşul arctic Murmansk, cel mai sudic e Bishkek în Kârgâzstan. Oraşul cu cele mai estice coordonate e Vladivostok, iar cele mai vestice — San Francisco, printr-un furnizor intermediar.

Sursă foto: piataauto.md

Pe lângă asta, echipa din Moldova vrea să inoveze şi mai departe își dorește să dezvolte autobuz electric din clasa de nouă metri. Acestea vor avea 300 km autonomie, suficient pentru o zi întreagă de operare într-un asemenea oraş. Pe lângă asta, echipa din Moldova livrează deja componente către actualele autobuze electrice mai mari, produse de MAZ, din clasa de 12 metri.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Compania Facebook a oferit o nouă explicație privind incidentul de luni: Inginerii au deconectat întâmplător serverele

Compania Facebook a oferit o nouă explicație privind incidentul de luni: Inginerii au deconectat întâmplător serverele

O echipă de ingineri din Spania extrage apă potabilă din aer. Un dispozitiv de dimensiuni reduse poate produce 75 litri pe zi

O echipă de ingineri din Spania extrage apă potabilă din aer. Un dispozitiv de dimensiuni reduse poate produce 75 litri pe zi

Soluții digitale și competitivitate globală pentru economie. A fost lansat proiectul Tehnologiile Viitorului (FOTO)

Soluții digitale și competitivitate globală pentru economie. A fost lansat proiectul Tehnologiile Viitorului (FOTO)

Advertoriale
Invitro Diagnostics vine cu pachete promoționale pentru clienți întru evitarea dezvoltării cancerului de col uterin

Invitro Diagnostics vine cu pachete promoționale pentru clienți întru evitarea dezvoltării cancerului de col uterin

5 milioane de euro în sprijinul întreprinderile micro, mici și mijlocii din Moldova cu ajutorul EXIMBANK și BERD

5 milioane de euro în sprijinul întreprinderile micro, mici și mijlocii din Moldova cu ajutorul EXIMBANK și BERD

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Jurnalistul Valeriu Cațer a plecat la Ceruri: „S-a stins Vulcan-ul”
  • 2
    SUA ordonă ca familiile diplomaţilor americani să părăsească Kievul. Declarația Departamentului de Stat (VIDEO)
  • 3
    O companie producătoare de electronice anunță că se va apuca de produs și mașini electrice
  • 4
    Cifrele mari de pe facturi - revenire la focul din vatră. Oamenii de la sat, nevoiți să facă drum întors de pe calea modernizării (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.