Fiecare kilometru, mai scump. În 2022, Primăria Chișinău va scoate din buget cca 700 de milioane de lei pentru subvenționarea transportului public

Fiecare kilometru, mai scump. În 2022, Primăria Chișinău va scoate din buget cca 700 de milioane de lei pentru subvenționarea transportului public
Sursa Foto: noi.md

Fiecare kilometru parcurs de un troleibuz din capitală, în 2022, va costa municipalitatea mai mult de 25 de lei. Costul stabilit pentru anul viitor este cu 2,5 lei mai mare decât în 2020. La fel, autoritățile municipale vor plăti mai mult și pentru fiecare kilometrul parcurs de autobuzele din oraș: de la 22 de lei în 2020, la 26 de lei și 30 de bani în 2022. Se va răsfrânge acest lucru și asupra prețului de călătorie achitat de chișinăuieni urmează să vedem, cert este că anterior edilul capitalei a lăsat să se înțeleagă că există toate premisele ca acest lucru să se întâmple în viitorul apropiat. 

Fiecare troleibuz din capitală ar urma să „consume” din bugetul local în 2022 câte 25 de lei și 40 de bani pentru fiecare kilometru parcurs. Cel puțin asta se arată în indicii economici ai întreprinderii Regia Transport Electric Chișinău, pentru anul viitor. În 2021, fiecare kilometru per vehicul costa municipalitatea cu un leu și 50 de bani mai puțin, adică 23 de lei și 90 de bani, iar în 2020 - 23 de lei fix.

RTEC anunță că în 2022 pe străzile Chișinăului vor circula cu 14 troleibuze mai mult decât în 2021. Fiecare dintre acestea se estimează că va parcurge peste 70.000 de km, în total fiind planificat un parcurs de 23,5 milioane de km. Astfel, costul total pentru circulația troleibuzelor din Chișinău în 2022 se ridică la aproape 600 de milioane de lei. Veniturile RTEC din prestarea serviciilor de transport sunt planificate să acopere mai puțin de 200 de milioane de lei. Astfel, municipalitatea va fi nevoită să subvenționeze circulația troleibuzelor cu circa 400 de milioane de lei, cu 90 de milioane mai mult decât în anul curent.  

Cheltuielile vor crește și pentru fiecare kilometrul parcurs de autobuze. De la 23 de lei în 2021, la 26 de lei și 30 de bani în 2022. Astea sunt calculele făcute de Parcul Urban de Autobuze, datele fiind incluse în anexele proiectului Bugetului Municipiului Chișinău pentru anul viitor. Pentru comparație, în 2020, fiecare kilemtru de drum al autobuzelor costa 22 de lei și 70 de bani.

Autoritățile municipale promit că în 2022 pe străzile capitalei vor circula cu peste 60 de autobuze mai mult decât în 2021. Astfel, parcursul acestora aproape că se va dubla - de la 8,3 milioade de km la peste 14 milioane de km. Cheltuielile prevăzute pentru circulația autobuzelor se ridică la 374 de milioane de lei. Din acestea, doar 74 de milioane de lei urmează a fi acoperite din veniturile de la prestarea serviciilor de transport a pasagerilor. Celelalte 300 de milioane e lei ar urma să fie acoperite din bugetul municipal, dublu față de anul curent.  

De curânt, într-o emisiune televizată, primarul capitalei a dat de înțeles că majorarea tarifelor pentru transportul public este inevitabilă. Deși nu a dat cifre, el a menționat că se lucrează la o metodologie în acest sens. 

În prezent, pasagerii plătesc doi lei pentru o călătorie cu troleibuzul și trei lei pentru o călătorie cu autobuzul. Tarifele pentru transportul public nu au fost modificate deloc în ultimii 10 ani.

În ședința de joi a Consiliului Municipal Chișinău urma să fie examinat și aprobat acest subiect, însă, după mai multe discuții consilierii municipali au decis sa trimită subiectul la reexaminare.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Primarul capitalei dă de înțeles că majorarea tarifelor pentru transportul public este inevitabilă

Primarul capitalei dă de înțeles că majorarea tarifelor pentru transportul public este inevitabilă

Scumpiri în lanț, din cauza tarifelor la gaz. Directorul ANRE prognozează prețuri mai mari la energia termică, cea electrică și la apa și canalizare

Scumpiri în lanț, din cauza tarifelor la gaz. Directorul ANRE prognozează prețuri mai mari la energia termică, cea electrică și la apa și canalizare

Transportatorii au ieșit din nou în stradă. Reacția vicepremierului Andrei Spînu

Transportatorii au ieșit din nou în stradă. Reacția vicepremierului Andrei Spînu

Advertoriale
Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

IuteCredit a achiziționat 10% din acțiunile Energbank

IuteCredit a achiziționat 10% din acțiunile Energbank

Cum să vă echilibrați alimentația după mesele copioase de sărbători cu ajutorul produselor proaspete? METRO are soluția!

Cum să vă echilibrați alimentația după mesele copioase de sărbători cu ajutorul produselor proaspete? METRO are soluția!

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Cetățenii pot renunța la compensațiile acordate de Guvern pentru plata facturilor la gazele naturale. Care este procedura
  • 2
    Republica Moldova se numără printre coautorii Rezoluției ONU privind „Negarea Holocaustului”
  • 3
    EXCLUSIV! Uzurpare și samavolnicie. Reprezentanții Tiraspolului care au îngrădit accesul la terenurile din Dubăsari sunt cercetați penal
  • 4
    Franța ridică din restricțiile anti-COVID, după intrarea în vigoare a pașaportului de vaccinare
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.