Franța: Din 2022, publicitatea despre mașini va fi însoțită de mesaje ce promovează mersul pe jos sau bicicleta

Franța: Din 2022, publicitatea despre mașini va fi însoțită de mesaje ce promovează mersul pe jos sau bicicleta

Publicitatea pentru autoturisme, care domneşte pe străzi şi pe ecranele TV, poate ea să-i determine pe consumatori să polueze mai puţin? Acesta este pariul Franţei, care de anul viitor impune reclamelor auto să fie însoţite de mesaje în favoarea mersului pe jos sau pe bicicletă, scrie Agerpres.ro cu referire la France Presse.

De la 1 martie 2022, reclamele publicitare pentru maşini vor fi concepute în Franţa pe acelaşi model ca mesajele de tipul „evitaţi să mâncaţi prea gras, prea sărat, prea dulce”, impuse din 2007 în reclamele pentru produsele alimentare prelucrate şi băuturile îndulcite.

Aşadar, conform unei decizii publicate miercuri de Ministerul Tranziţiei Ecologice, producătorii de autoturisme vor trebui să adauge în reclame unul din cele trei mesaje :

  • „Pentru distanţele scurte, privilegiaţi mersul pe jos sau bicicleta!”,
  • „Gândiţi-vă să folosiţi maşina în comun!”
  • „Pentru deplasările cotidiene, folosiţi transportul public!”.

Ideea privind această măsură a apărut în 2020, ca o alternativă minimală la ceea de ONG-urile ecologiste cer de mulţi ani, şi anume interzicerea publicităţii pentru toate autoturismele, întrucât acestea reprezintă o parte importantă a emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor.

Publicitatea pentru vehiculele cele mai poluante, care emit peste 123 de grame de CO2/km, va fi de altfel complet interzisă începând din 2028, pregătind astfel consumatorii pentru scoaterea din fabricaţie a motoarelor cu combustie internă propusă de Comisia Europeană din 2035, dată de la care vehiculele electrice ar urma să fie singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi în UE.

Noua măsură creează o problemă în plus sectorului auto, care trece printr-o perioadă dificilă din cauza pandemiei, crizei de semiconductori şi marşului forţat către tehnologia autoturismului electric ce necesită investiţii substanţiale.

Pe de altă parte, această regulă publicitară va însemna şi miliarde de euro în minus pentru mass-media, sectorul auto fiind în Franţa al doilea client pentru spaţiile publicitare, după sectorul marii distribuţii.

„Ne vom adapta. Să găsim soluţii pentru mobilitatea cu zero emisii, acesta este sensul istoriei”, remarcă directorul filialei Hyundai în Franţa, Lionel French Keogh. Totuşi, el critică noua măsură, constatând mai ales că ea nu face distincţie între motorizări şi „stigmatizează automobilul”.

„Ne vom conforma legislaţiei şi vom analiza împreună cu agenţia noastră de publicitate modalităţile de a o aplica de îndată ce intră în vigoare”, a indicat la rândul său grupul Volkswagen, pe locul trei în Franţa la vânzările auto.

La nivelul Uniunii Europene, reclamele auto trebuie încă din 2001 să menţioneze consumul şi emisiile de CO2. Aceste menţiuni, înscrise de obicei cu caractere mărunte, pot fi îmbunătăţite, consideră Comisia Europeană. Astfel, Direcţia generală pentru politici climatice a Comisiei Europene a propus într-un raport din luna mai ca reclamele să afişeze toţi poluanţii atmosferici, precum şi autonomia autoturismelor electrice şi costul utilizării acestora din urmă care să arate că, în pofida preţului de achiziţie mai ridicat, sunt mai rentabile decât cele cu combustie internă.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
A înotat 15 km, a mers cu bicicleta 721 de km și a alergat 169 de km. Ana Cazacu este prima femeie din Europa care a reușit această performanță

A înotat 15 km, a mers cu bicicleta 721 de km și a alergat 169 de km. Ana Cazacu este prima femeie din Europa care a reușit această performanță

Bicicleta - transport ecologic și ieftin. Dar cât de practic este pentru infrastructura din Chișinău? Autoritățile municipale promit schimbări în 2021 (VIDEO)

Bicicleta - transport ecologic și ieftin. Dar cât de practic este pentru infrastructura din Chișinău? Autoritățile municipale promit schimbări în 2021 (VIDEO)

Alianța Biciclete Chișinău este nemulțumită de noile propuneri din Regulamentul circulației rutiere

Alianța Biciclete Chișinău este nemulțumită de noile propuneri din Regulamentul circulației rutiere

Advertoriale
La Chișinău vor fi amenajate curți ideale pentru trai ca în Europa (VIDEO)

La Chișinău vor fi amenajate curți ideale pentru trai ca în Europa (VIDEO)

Continuăm campania „Generația Inteligenței Financiare”. Urmăriți al doilea episod în limba rusă al serialului „Cunoaște sensul banului cu Emily” (VIDEO)

Continuăm campania „Generația Inteligenței Financiare”. Urmăriți al doilea episod în limba rusă al serialului „Cunoaște sensul banului cu Emily” (VIDEO)

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

EMISIUNI
  • Prepare for Future | Olesea Gălușcă: Industria creativă din Moldova poate deveni pilonul cel mai important al economiei Moldovei
    Prepare for Future | Olesea Gălușcă: Industria creativă din Moldova poate deveni pilonul cel mai important al economiei Moldovei
  • Podcastul „Azi e vinerea” | Miroase a ars la Bismobil Kitchen, emisiunea „Iartă-mă” în justiție și care-i sportul nostru național (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII|Strateg de marketing: „Meseria asta e un dans frumos între cifre și creativitate” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII|Strateg de marketing: „Meseria asta e un dans frumos între cifre și creativitate” (VIDEO)
  • DESCIFRAT| Iarna secetoasă și temperaturile record. Cum resimte sectorul agricol schimbările climatice
Cele mai populare
  • 1
    Litvinenco, despre scoaterea în afara legii a Partidului Șor: Nu constituie un precedent periculos
  • 2
    GÂNDUL ZILEI: Mitropolia instigă la ură
  • 3
    Până la 295 milioane de euro, asistență macro-financiară pentru R. Moldova. Anunțul făcut de prim-ministra Danemarcei
  • 4
    Călărași: Percheziții la președintele raionului, la primarul orașului și la un șef de direcție, într-un dosar de corupție
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.