Peste 2,56 milioane de apeluri au fost înregistrate, anul trecut, la serviciul unic 112. Media de apeluri preluate de un operator în tură este de 389 de apeluri, o creștere cu aproximativ 20%, în comparație cu anul 2020. Mai mult, din numărul total de apeluri, peste 1,3 milioane sunt urgențe false. Astfel, în comparație cu anul precedent, a crescut cu 2% numărul apelurilor reale, iar numărul apelurilor non-urgente a scăzut.
Zilnic, în medie, la Serviciul 112 sunt preluate 7.000 de apeluri. Timpul de procesare a unui apel de urgentă este de 48 de secunde.
Cele mai solicitate luni din an au fost lunile ianuarie, iulie și august, iar cele mai solicitate ore, cu un flux mare de apeluri, sunt în intervalul de timp 18:00-20:00
Cei mai mulți oameni care au sunat la serviciul 112, în anul care a trecut, au făcut-o pentru a chema ambulanța. Zilnic, sunt 2.193 de astfel de solicitări, urmate de cele adresate poliției - 789 de solicitări și către serviciul de pompieri - 60 de solicitări.
În total, pe parcursul anului 2021, ambulanța a fost chemată de peste 800 de mii de ori, Poliția - 285.945 de solicitări înregistrate, iar Pompierii - 21.787 de apeluri.
În ce privește solicitările adresate poliției, în 2021 a crescut numărul apelurilor privind accidentele rutiere fără victime. În cazul solicitărilor pentru pompieri, au crescut cu 55 la sută cazurile de chemare pentru deblocarea uşilor, spre exemplu.
Cel mai mult, la Serviciul 112 apelează femeile vârstnice de după 62 de ani (208.431 de apeluri), urmate de femeile cu vârsta cuprinsă între 35-62 de ani (134.363). Bărbații cu vârsta între 18 și 35 de ani sunt cei care apelează cel mai puțin (43.805 de solicitări).
Vezi și aceste știri

Un moldovean a sunat la serviciul 112 din România spunând că aude voci în camionul pe care îl conducea. În remorcă, polițiștii au depistat doi tineri afgani

Stres, emoții și multă dăruire: Povestea oamenilor din spatele unui apel salvator (VIDEO)
