„Calea Ferată din Moldova” nu va mai monopoliza transportul feroviar din țară. Și operatorii privați vor putea presta servicii

„Calea Ferată din Moldova” nu va mai monopoliza transportul feroviar din țară. Și operatorii privați vor putea presta servicii

Implementarea noilor prevederi ale Codului transportului feroviar va elimina monopolul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” pe piața serviciilor feroviare. Astfel, infrastructura căilor ferate va aparține, în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport pasageri și marfă vor putea fi prestate de operatori privați.

Documentul acordă o atenție sporită serviciilor de transport pasageri. În acest sens, proiectul creează temei legal necesar pentru aprobarea regulilor stricte de transport feroviar de pasageri privind acordarea serviciilor de transport pasageri, modul de deservire, mecanismul de compensare și alte aspecte legate de protecția drepturilor consumatorilor în acest domeniu.

Același proiect prevede crearea Autorității Feroviare care va avea obligația să emită următoarele acte permisive: Autorizație de transport feroviar, Certificat de siguranță pentru întreprinderi feroviare și Autorizație de siguranță pentru administratorul infrastructurii. Acestea vor fi eliberate gratuit.

Respectiv, Autoritatea Feroviară va avea dreptul la efectuarea controlului în vederea respectării condițiilor de emitere a actelor permisive nominalizate.

Aceasta va fi responsabilă de siguranța transportului feroviar, calitatea serviciilor de transport, protecția consumatorilor în domeniul transportului feroviar, respectarea condițiilor de autorizare și certificare conform domeniului. De asemenea, în competența autorității va fi respectarea cerințelor de siguranță și calitate a vehiculelor feroviare, a elementelor infrastructurii feroviare, a instalațiilor, mecanismelor și echipamentelor tehnice feroviare, dar și supravegherea conformității constituenților de interoperabilitate cu cerințele esențiale.

Codul transportului feroviar a fost votat în lectură finală de 54 de deputați.

Precizăm că, anterior,  AGORA a realizat un material amplu despre situația în care a ajuns Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” împotmolită în datorii și ce prejudiții totale au fost semnalate în ultimii ani la întreprindere. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Un nou Cod feroviar va fi dezbătut în Parlament: Se dorește lichidarea monopolului Î.S. „Calea Ferată din Moldova”

Un nou Cod feroviar va fi dezbătut în Parlament: Se dorește lichidarea monopolului Î.S. „Calea Ferată din Moldova”

Ultima oră! Percheziții la Sadova: Două containere de metal ar fi fost sustrase de la Calea Ferată din Moldova

Ultima oră! Percheziții la Sadova: Două containere de metal ar fi fost sustrase de la Calea Ferată din Moldova

Ucraina permite accesul automobilelor cu numere transnistrene pentru o perioadă de o lună

Ucraina permite accesul automobilelor cu numere transnistrene pentru o perioadă de o lună

Advertoriale
Despre finanțe și investiții, pe înțelesul tinerilor, cu Lilian Guzun, CEO Iute Credit  (VIDEO)

Despre finanțe și investiții, pe înțelesul tinerilor, cu Lilian Guzun, CEO Iute Credit  (VIDEO)

Soluția de plată Garmin Pay, disponibilă pentru deținătorii cardurilor Mastercard maib

Soluția de plată Garmin Pay, disponibilă pentru deținătorii cardurilor Mastercard maib

Ai un cabinet stomatologic? Contabilul tău e la DAD Accountant

Ai un cabinet stomatologic? Contabilul tău e la DAD Accountant

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
  • Hike cu mine! Unde? La Seliște, să vezi un fag de 300 de ani și să afli cum un slovac a venit în Moldova și s-a apucat să ne dezvolte turismul (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Caz tragic în capitală. Un bărbat a murit, după ce a călcat într-o băltoacă în care erau căzute două fire electrice
  • 2
    Scenariul ca Rusia să ia Nicolaiv, Odesa și regiunea transnistreană este ridicol, spune Alexei Arestovici
  • 3
    Andrei Spînu, către Ion Ceban: „Ploaia arată cât de prost gestionezi acest oraș”. Reacția purtătoarei de cuvânt a edilului capitalei
  • 4
    Două companii care oferă credite nebancare și-au suspendat activitatea. Anunțul făcut de CNPF
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.