„Calea Ferată din Moldova” nu va mai monopoliza transportul feroviar din țară. Și operatorii privați vor putea presta servicii

„Calea Ferată din Moldova” nu va mai monopoliza transportul feroviar din țară. Și operatorii privați vor putea presta servicii

Implementarea noilor prevederi ale Codului transportului feroviar va elimina monopolul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” pe piața serviciilor feroviare. Astfel, infrastructura căilor ferate va aparține, în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport pasageri și marfă vor putea fi prestate de operatori privați.

Documentul acordă o atenție sporită serviciilor de transport pasageri. În acest sens, proiectul creează temei legal necesar pentru aprobarea regulilor stricte de transport feroviar de pasageri privind acordarea serviciilor de transport pasageri, modul de deservire, mecanismul de compensare și alte aspecte legate de protecția drepturilor consumatorilor în acest domeniu.

Același proiect prevede crearea Autorității Feroviare care va avea obligația să emită următoarele acte permisive: Autorizație de transport feroviar, Certificat de siguranță pentru întreprinderi feroviare și Autorizație de siguranță pentru administratorul infrastructurii. Acestea vor fi eliberate gratuit.

Publicitate

Respectiv, Autoritatea Feroviară va avea dreptul la efectuarea controlului în vederea respectării condițiilor de emitere a actelor permisive nominalizate.

Aceasta va fi responsabilă de siguranța transportului feroviar, calitatea serviciilor de transport, protecția consumatorilor în domeniul transportului feroviar, respectarea condițiilor de autorizare și certificare conform domeniului. De asemenea, în competența autorității va fi respectarea cerințelor de siguranță și calitate a vehiculelor feroviare, a elementelor infrastructurii feroviare, a instalațiilor, mecanismelor și echipamentelor tehnice feroviare, dar și supravegherea conformității constituenților de interoperabilitate cu cerințele esențiale.

Codul transportului feroviar a fost votat în lectură finală de 54 de deputați.

...

Precizăm că, anterior, AGORA a realizat un material amplu despre situația în care a ajuns Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” împotmolită în datorii și ce prejudiții totale au fost semnalate în ultimii ani la întreprindere.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal