INTERVIU | Željko Galić, despre strategia de dezvoltare Span pe piața din Republica Moldova

INTERVIU | Željko Galić, despre strategia de dezvoltare Span pe piața din Republica Moldova

Vă oferim un interviu realizat de Pavel Zingan cu Željko Galić, directorul de dezvoltare a afacerilor internaționale al Span.

Bună ziua, Željko. Este prima dată când vizitați Moldova?

Exact. Vizitez pentru prima dată această țară minunată și mă bucur că am ajuns, în sfârșit, aici. În Moldova se află cel de-al nouălea birou internațional al Span și de abia am început să ne desfășurăm activitatea, așa că sunt sigur că voi cunoaște Moldova foarte bine în curând. 

Span activează în țări precum Statele Unite ale Americii, Germania și Regatul Unit. Aveți peste 1.200 de clienți globali în întreaga lume. Nu este oare piața moldovenească prea mică pentru următoarea etapă din expansiunea voastră?

Povestea Span a început acum 28 de ani în Croația. Aici aveți o populație de aproape trei milioane de locuitori, în timp ce noi avem o populație de aproximativ patru milioane. Suntem țări similare din punct de vedere al mărimii și al traiectoriei noastre de dezvoltare din ultimele decenii, deși poate că nu ne aflăm în același stadiu în momentul de față. Conform estimărilor noastre, Moldova are un mare potențial atât ca piață, cât și ca sursă de profesioniști. Prin deschiderea unui birou în Moldova, Span și-a confirmat orientarea strategică către piețele din Europa de Est și Asia Centrală. În prezent, în cadrul Span lucrează peste 550 de experți și sperăm că până la sfârșitul acestui an, numărul acestora va crește semnificativ datorită contribuției biroului din Moldova și a altor birouri regionale.

Care sunt principalele soluții și servicii oferite de Span?

Portofoliul nostru de servicii este divizat în cinci piloni principali. Aș menționa, în primul rând, servicii precum managementul activelor software și licențierea. Primul pas pe care îl facem pentru a cunoaște noii clienți este să determinăm parcursul clienților, astfel că evaluăm ce software și soluții folosesc deja și îi consiliem cum să își optimizeze resursele și investițiile. Punem la dispoziția clientului toată experiența noastră pentru a-l ajuta să gestioneze, să monitorizeze și să controleze zilnic utilizarea software-ului în organizația sa.

Aceasta este o asistență necesară. Totuși, în ce constă esența activității Span?

Furnizarea de servicii cloud și securitate cibernetică, inclusiv, bineînțeles, securitate cloud în sine. În prezent, tehnologia cloud este coloana vertebrală a oricărei afaceri. Transformăm obiectivele de afaceri ale clienților noștri din simple idei într-un plan viabil pentru adoptarea cloud-ului și creăm o strategie pentru dezvoltarea viitoare a mediului IT. Trecerea la cloud nu este un obiectiv final, ci doar începutul unui nivel fundamental diferit de organizare a afacerii. Lucrul în cloud permite organizarea optimă a executării oricărui scenariu de afaceri. Cu serviciile noastre end-to-end și expertiza pe care o deținem, afacerea dvs va prospera în cloud din toate punctele de vedere. De asemenea, creăm un parteneriat continuu în cloud, valorificând întregul potențial de agilitate și inovație al companiei dumneavoastră.

Ați enumerat deja trei domenii din cinci…

Cel de-al patrulea vizează dezvoltarea soluțiilor de business. Ne bazăm pe o serie de platforme furnizate de partenerul nostru strategic Microsoft și pe produsele noastre software, precum Eiryn, Span PDP, Span DNS C&A. Experiența ne permite să alegem și să le oferim clienților noștri o strategie optimă, atât din punct de vedere al performanței și securității, cât și al costurilor. Iar cel de-al cincilea domeniu este reprezentat de serviciile noastre de suport pentru clienți. Peste 200 de persoane din centrele noastre de asistență pentru clienți din Zagreb și Kiev lucrează pentru a asigura furnizarea unei game largi de servicii operaționale proactive și reactive pentru a asigura continuitatea activității clienților și disponibilitatea serviciilor. Adesea, clienții nici măcar nu sunt conștienți de diverse evenimente și incidente, întrucât monitorizăm și rezolvăm proactiv situațiile, asigurând nivelul serviciilor convenit. Gama noastră largă de servicii acoperă toate nevoile de infrastructură, securitate, cloud și utilizare.

Care dintre aceste servicii le veți furniza pe piața moldovenească? 

Planul nostru este de a introduce treptat întregul nostru portofoliu, în funcție de răspunsul pieței. Vom începe cu analiza și evaluarea soluțiilor de infrastructură și software utilizate în prezent de către potențialii noștri clienți. Sarcina noastră este de a câștiga încrederea clienților și de aceea strategia noastră se bazează pe politica pașilor mici. Nu forțăm nicicând furnizarea de servicii până când clientul nu este pregătit pentru acestea și până când nu garantăm pe fiecare piață calitatea corespunzătoare a serviciilor furnizate. Ne străduim să obținem ceea ce s-ar putea numi Lifetime Management. Astfel încât, atunci când un client începe să lucreze cu noi, să rămână cu noi pentru totdeauna. Acest lucru s-a întâmplat dintotdeauna în istoria de peste 28 de ani a companiei noastre.

Vă concentrați pe anumite sectoare de afaceri? 

Portofoliul nostru de soluții și servicii este mai degrabă orizontal decât specializat pe o anumită industrie, fără a exclude faptul că, în unele cazuri, dispunem de o expertiză foarte specifică. Astăzi nu mai putem spune că soluțiile cloud sunt apanajul companiilor internaționale sau al companiilor IT. De la an la an, acestea devin parte integrantă a unei mari varietăți de întreprinderi și industrii. Prin urmare, soluțiile Span se vor potrivi atât unei bănci, cât și unui lanț de cafenele sau benzinării, luând în considerare limitele industriilor reglementate, acolo unde este cazul. Suntem pregătiți să lucrăm cu orice client care caută soluții inovatoare în organizarea afacerii sale.

Știu că deja negociați cu primii clienți din Moldova. Cu ce domeniu va începe Span în țara noastră?

Presupun că va fi vorba de două instituții bancare, dar încă nu pot dezvălui numele clienților. Transferul de încredere este o parte importantă a strategiei noastre, iar încrederea primilor noștri clienți este de o importanță fundamentală pentru noi, deoarece ei sunt cei care, într-un fel sau altul, dau primul feedback pe noua piață, iar cel mai bun marketing este asigurat de recomandările personale.

În timpul conversației, ați menționat că Span este un partener de încredere al Microsoft în întreaga lume. Spuneți-ne mai multe despre parteneriatul dintre Span și Microsoft.  

Știți, atunci când Isaac Newton a fost întrebat ce l-a ajutat să facă marile sale descoperiri, a spus că a putut vedea atât de departe pentru că a stat pe umerii unor giganți. Încă de la începuturile Span, ne-am propus să devenim experții principali în implementarea tehnologiei Microsoft și apoi să creștem împreună, stând pe „umerii gigantului”. În prezent, am devenit un „mic gigant IT”, urmând o strategie elaborată inițial, aceea de a fi atenți și de a investi în expertiza și excelența angajaților noștri. Această decizie a fost luată în anii 1990 și nu am regretat niciodată strategia aleasă. Nu suntem „avocații” Microsoft, ci „avocații” clientului, Span este o companie centrată pe angajat și pe client, clientul este cel care se află în centrul intereselor noastre. Dar atunci când soluțiile Microsoft se potrivesc clienților noștri, aceștia pot fi siguri de cel mai înalt nivel al expertizei noastre. Nu voi enumera toate certificările, competențele, specializările și premiile pe care Span le-a obținut de la Microsoft, voi spune doar că suntem la momentul actual un partener prioritar pe piețele noastre datorită investițiilor noastre în expertiză și a bunei cooperări continue cu Microsoft ca partener strategic în domeniul tehnologiei, ceea ce face ca Microsoft să ne recomande, iar aceasta este cea mai înaltă apreciere a realizărilor noastre în materie de expertiză Microsoft. În final, vreau doar să subliniez că, deși suntem cunoscuți în special pentru expertiza noastră Microsoft, avem parteneriate cu majoritatea celor mai importanți furnizori de tehnologie la nivel global, cum ar fi HPE, SAP, Symantec, Fortinet, Cisco, Dynatrace etc., deoarece, atunci când livrăm soluții la cheie, de cele mai multe ori trebuie să combinăm mai multe soluții sau tehnologii.

Pe ce se va axa Span în primul an de activitate pe piața din Republica Moldova?

Pe lângă activitățile legate de clienți, vom căuta neapărat să atragem specialiști IT de înaltă calificare de pe piața moldovenească. Vom investi mult efort în a ne asigura că nivelul de expertiză al echipei noastre din Moldova este același cu cel al specialiștilor Span de top. În ceea ce privește clienții, dorim să folosim toate avantajele de a fi o companie est-europeană care lucrează cu cele mai avansate tehnologii de pe piața occidentală. „Trecutul” ne ajută să găsim un punct comun între țările din Europa Centrală și de Est, cum ar fi Croația, Ucraina sau Slovenia, și să aducem cele mai recente inovații tehnologice pe aceste piețe. 

Vă mulțumim, Željko, pentru că ne-ați dezvăluit planurile Span pentru piața moldovenească. Vă dorim mult succes!

Poți face diferența

Dacă îți iei un abonament cu doar 48 lei pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
INTERVIU | Serghei Șmîgaliov, directorul reprezentanței SPAN în Moldova: Aducem noi soluții cloud și servicii IT

INTERVIU | Serghei Șmîgaliov, directorul reprezentanței SPAN în Moldova: Aducem noi soluții cloud și servicii IT

INTERVIU | #ChișinăuTALKS cu Mihai Stamati: Despre mobilierul urban și o eventuală Bienală de Design la Chișinău

INTERVIU | #ChișinăuTALKS cu Mihai Stamati: Despre mobilierul urban și o eventuală Bienală de Design la Chișinău

INTERVIU | Ce este MEDIACOR sau cum Netflix ar putea ajunge să filmeze în Republica Moldova (VIDEO)

INTERVIU | Ce este MEDIACOR sau cum Netflix ar putea ajunge să filmeze în Republica Moldova (VIDEO)

Advertoriale
Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    La 1 iulie, vârsta standard de pensionare pentru femei a devenit 60 de ani
  • 2
    Avertizare îngrijorătoare de la un fost vicepreședinte al Parlamentului. „La toamnă Gazprom va sista livrările de gaze”
  • 3
    O investigație Reuters a scos la iveală că cel puțin 14 companii rusești de armament nu ar fi fost vizate de sancțiunile occidentale impuse după invazia Rusiei în Ucraina
  • 4
    Un deputat PAS vine cu clarificări, în contextul reformei învățământului superior. „Universitatea Agrară nu va fi lichidată”
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.