Peste 2,5 mil de apeluri la serviciul unic 112, în anul 2021. Află pentru ce urgențe sună moldovenii, cel mai des

Peste 2,5 mil de apeluri la serviciul unic 112, în anul 2021. Află pentru ce urgențe sună moldovenii, cel mai des

Anul trecut, cele mai multe apeluri la numărul unic 112 au fost pentru situații non-urgente.  În acest clasament urmează sunetele adresate serviciului de ambulanță, poliției și serviciului de pompieri. În materialul ce urmează vă prezentăm activitatea Serviciului 112, în cifre. 

În total, în 2021, la numărul unic 112, au fost recepționate peste 2.5 milioane apeluri. Cele mai multe solicitări au fost pentru situații non-urgente - 51% din total apeluri, urmate de sunetele adresate serviciului de ambulanță - 31.6% și de apelurile redirecționate către poliție - 11.3%. Din toate apelurile la ambulanță, 5.3% au fost apeluri pentru situații asociate COVID-19. Totodată, cele mai puține apeluri la 112, anul trecut, au fost pentru solicitarea serviciului de pompieri – 0.7% din total.

...

Publicitate

Sursa: iData

De asemenea, mai mult de jumătate dintre toate sunetele au fost apeluri mute (57.8%). Operatorii mai primesc și apeluri abuzive - ponderea lor în 2021 a fost de 18.3%. 13.6% au fost apeluri informative, iar 10.3% – involuntare.

...

Sursa: iData

Cel mai des, motivul de apel la serviciul de ambulanță a fost COVID-19 (17%), în 16,3% de cazuri, pacienții au acuzat hipertensiune arterială, iar în 12,3% de situații a fost vorba de boli nediagnosticate.

...

Sursa: iData

Cele mai multe apeluri la 112, pentru urgențe medicale vin din municipiile Chișinău și Bălți - 195.002 și, respectiv, 50189 de sunete. Urmate de Cahul, Orhei și Soroca. (Clasamentul se referă la localitățile urbane).

...

Pentru a solicita intervenția politiei, pe parcursul anului trecut, cetățenii au sunat la 112, cel mai des, pentru ajutor în situații de conflict - aproape 13% din toate cazurile. Pentru a anunța despre comportamentul agresiv al unei persoane au fost 10,7% din sunete, iar pentru a raporta despre un accident rutier, în aproape 10% din cazuri.

...

De notat că, în aproape 18% dintre cazuri, polițiștii ajung la chemare în 30-45 de minute, urmate de intervalele de timp 10-15 min. și 5-10 min.

...

Sursa: iData

Cât despre activitate pompierilor, cele mai multe chemări sunt în cazuri de incendii - 7.881, anul trecut, urmate de intervențiile de câutare-salvare 4.616 și de solicitări de informații - 3.960 anul trecut.

...

...

Sursa: iData

Precizăm că, la data de 11 februarie, în Europa este marcată anual ziua numărului unic de urgenţă 112, dată instituită în anul 2009 şi dedicată creşterii gradului de conştientizare la nivel comunitar a importanţei acestui serviciu destinat cetăţenilor.

Numărul unic de urgenţă 112 este gratuit și valabil în toate ţările UE. Acest număr este rezervat doar apelurilor ce necesită intervenţia IMEDIATĂ a serviciilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

În Republica Moldova, 112 poate fi apelat din rețelele de telefonie fixă sau mobilă.

Citește și: Stres, emoții și multă dăruire: Povestea oamenilor din spatele unui apel salvator

De la lansarea Serviciului 112 în Republica Moldova, 29 martie 2018, la numărul unic de urgență au fost recepționate și tratate 10 790 805 apeluri cu diferite situații de urgență.Un operator 112 poate primi și procesa până la 400 de solicitări timp de opt ore.În anul 2021, numărul maxim de apeluri înregistrate de un operator timp de un an este de 49 209 de apeluri.Timpul mediu de preluare a apelului de urgență, în anul precedent, este de 4 secunde, iar timpul mediu de procesare a unui apel de urgență reprezintă 48 de secunde.În medie, zilnic, numărul 112 este apelat de 7 mii de ori.

Cu prilejul acestei zile, compania Date Inteligente a efectuat o analiză a datelor Serviciului 112 pentru perioada anului 2021. Rezultatele au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal