Retailerii europeni negociază din greu reduceri de prețuri cu giganții alimentari

Retailerii europeni negociază din greu reduceri de prețuri cu giganții alimentari

Companiile europene de distribuţie au demarat ample negocieri de preţuri cu marii producători de alimente, inclusiv cu liderul mondial Nestle, în încercarea de a-şi păstra cumpărătorii şi a-şi proteja profiturile, transmite Reuters, citat de agerpres.

 

De exemplu, grupul olandez Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a dezvăluit că a reuşit să îşi menţină marjele operaţionale stabile la 4,4% şi prin negocierea preţurilor. Divizia sa Albert Heijn, cel mai mare lanţ de supermarketuri din Ţările de Jos, a eliminat de pe rafturi o serie de produse Nestle, inclusiv Maggi, KitKat şi Nescafe, pentru că grupul elveţian a majorat preţurile.

 

"Am avut negocieri dure cu Nestle. Am ajuns într-o fază în care le-am spus că nu acceptăm preţuri dacă nu vin cu propuneri acceptabile", a declarat directorul financiar de la Ahold Delhaize, Natalie Knight, adăugând că operatorul de supermarketuri a ajuns la un rezultat bun cu Nestle. "Cred că am avut succes, până acum, în a ne asigura că doar cele mai necesare costuri sunt trecute pe seama consumatorilor", a spus Knight.

 

În acest context, atât Knight cât şi alţi experţi din industrie au spus că negocierile durează mai mult decât de obicei pentru că există o multitudine de factori.

 

În mod normal companiile care produc bunuri de consum şi retailerii negociază contractele anuale de preţuri spre finalul anului, în multe părţi ale Europei. Însă mai mulţi experţi din industrie au declarat pentru Reuters că acum, în multe cazuri, negocierile s-au prelungit până în 2022 sau au fost redeschise după ce, teoretic, fuseseră încheiate.

 

Lanţul belgian de supermarketuri Colruyt a spus că se numără printre cei care poartă în continuare discuţii cu unii producătorii de alimente. "Presiunile în sector sunt mari dar nu renunţăm la promisiunea noastră privind cel mai mic preţ garantat. Dacă asta înseamnă că marjele noastre de profit vor fi supuse la presiuni timp de încă unul sau mai multe trimestre, asta e", a declarat un purtător de cuvânt de la Colruyt. Pe fondul prelungiri negocierilor cu producătorii de alimente, la finele anului trecut, Colruyt a decis să elimine de la raft borcanele de 400 de grame de cremă Nutella, pentru că nu a putut să îşi respecte promisiunea privind cel mai mic preţ garantat.

 

Pentru cumpărătorii din zona euro, întrebarea este cât de rapid, şi cât de mult, vor creşte preţurile la produsele de zi cu zi. Inflaţia în zona euro a atins un maxim istoric de 5,1% în luna ianuarie, cu mult peste prognozele Băncii Centrale Europene. Preţurile la alimente, băuturi alcoolice şi ţigări au crescut până la 3,6% de la 3%.

 

Negocierile dintre producătorii de alimente şi retailerii vor putea contracara doar o mică parte din această creştere. Componenta alimente procesate reprezintă doar o mică parte din indicele total al preţurilor de consum, care este influenţat în mare parte de creşterea preţurilor la energie.

 

În toamna anului trecut, mai mulţi producători de alimente au majorat preţurile în Europa cu 5%-7% pentru unele produse, estimează firma de consultanţă Rabobank. Cyrille Filott, directorul echipei de produse alimentare de consum de la Rabobank, susţine că ulterior unii producători de alimente au cerut o nouă majorare cu 3%-5%.

„Acum are loc o luptă acerbă în Europa continentală între retaileri şi producătorii de alimente", spune Cyrille Filott.

Retailerul german Metro a menţionat o creştere de aproximativ 5% a inflaţiei produselor alimentare, din care o parte va fi transferată asupra clienţilor. Directorul financiar de la Metro, Christian Baier, a declarat recent că firma „este în măsură să transfere o parte din majorările de preţuri pe seama clienţilor".

În schimb, Franţa a fost descrisă drept „o zonă importantă cu provocări de preţuri" de către grupul Unilever, care deţine branduri precum Knorr sau Magnum.

Lanţul de supermarketuri Carrefour SA a confirmat că se confruntă cu creşteri de preţuri în zona 3%-5%, similar cu ceea ce au sesizat şi rivalii săi. „Avem multe avantaje în negocierile cu furnizorii datorită cotei noastre de piaţă şi dinamicii veniturilor noastre", a declarat joi seara directorul general Alexandre Bompard, după publicarea rezultatelor anuale.

Anterior, în luna octombrie a anului trecut, directorul financiar de la Carrefour a spus că grupul „intenţionează să fie foarte agresiv" în negocierile de preţuri iar solicitările furnizorilor vor fi refuzate.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Controlul inflației, între deprecierea leului și creșterea prețurilor: Cum a evoluat în timp și ce soluții au experții (GRAFIC)

Controlul inflației, între deprecierea leului și creșterea prețurilor: Cum a evoluat în timp și ce soluții au experții (GRAFIC)

EDITORIAL | Prețuri noi pentru disconfort vechi. Pasagerii rutelor interurbane au parte de majorări, însă nu și de condiții decente de călătorie

EDITORIAL | Prețuri noi pentru disconfort vechi. Pasagerii rutelor interurbane au parte de majorări, însă nu și de condiții decente de călătorie

Cresc prețurile. În ianuarie față de decembrie s-au scumpit legumele, serviciile comunale, dar și transportul cu taxiul

Cresc prețurile. În ianuarie față de decembrie s-au scumpit legumele, serviciile comunale, dar și transportul cu taxiul

Advertoriale
Despre finanțe și investiții, pe înțelesul tinerilor, cu Lilian Guzun, CEO Iute Credit  (VIDEO)

Despre finanțe și investiții, pe înțelesul tinerilor, cu Lilian Guzun, CEO Iute Credit  (VIDEO)

Soluția de plată Garmin Pay, disponibilă pentru deținătorii cardurilor Mastercard maib

Soluția de plată Garmin Pay, disponibilă pentru deținătorii cardurilor Mastercard maib

Ai un cabinet stomatologic? Contabilul tău e la DAD Accountant

Ai un cabinet stomatologic? Contabilul tău e la DAD Accountant

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
  • Hike cu mine! Unde? La Seliște, să vezi un fag de 300 de ani și să afli cum un slovac a venit în Moldova și s-a apucat să ne dezvolte turismul (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    NYT: Bilanțul pagubelor provocate de exploziile din Crimeea sunt mai mari decât a descris inițial Kremlinul
  • 2
    Două companii care oferă credite nebancare și-au suspendat activitatea. Anunțul făcut de CNPF
  • 3
    Care este nivelul fondului radioactiv în R. Moldova, după bombardamentele de la centrala nucleară din Zaporojie
  • 4
    Popescu, despre interdicția Rusiei privind produsele vegetale moldovenești: R. Moldova are fructe și legume foarte bune, care se exportă pe piața Uniunii Europene, o piață foarte exigentă
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.