„Urmează să facem publică lista instituțiilor educaționale care vor fi nominalizate pentru eventuală necesitate de școlarizare, atât a elevilor, cât și pentru copii din instituțiile de educație timpurie”, anunță reprezentanții.
Astfel, pentru fiecare caz se va stabili un traseu de adaptare curriculară la necesitate. Potrivit autorităților, cel mai dificil va fi adaptarea pentru elevii în clasele terminale.
Pe parcursul zilei se vor crea și centre de zi, unde copii vor fi aduși ca la grădiniță și vor fi încadrați în activitate psihologică și pedagogică.
Totodată, în toate centrele de plasament temporar pentru refugiații, care se află pe teritoriul municipiului Chișinău, sunt oferite servicii de consiliere psihologică individuală și de grup.
Specialiștii Centrului psiho-socio-pedagogic al Direcției generale educație, tineret și sport acordă asistentă psihologică refugiaților. Psihologii au sarcina de a acorda suport imediat pentru stabilizarea stării psiho-emoționale.
Au fost formate echipe mobile care se deplasează la locul cazării refugiaților, în scopul acordării suportului psihologic în situație de criză. otodată, a fost evaluată care este funcționalitatea adaptivă a refugiaților pentru a stabili obiective de asistență în atenuarea disfuncționalității psihologice.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.