Campania națională de promovare a plăților fără numerar a fost lansată la finele anului 2014, având ca obiectiv informarea publicului larg despre avantajele și beneficiile oferite de instrumentele de plată fără numerar, dar și încurajarea utilizării lor.
Necesitatea derulării acestei campanii a derivat din nivelul scăzut de utilizare a acestui mijloc de plată în rândul cetățenilor Republicii Moldova şi s-a încadrat în obiectivul strategic şi de lungă durată a Băncii Naţionale de promovare a plăţilor fără numerar.
Ce spune Dorin Drăguțanu
„Ne bucură faptul că deja sunt vizibile primele rezultate ale Campaniei naționale de promovare a plăților fără numerar, pentru că datele statistice arată că rata de utilizare a plăților fără numerar a crescut cu 4,7 %. Sunt convins să această tendință va fi în creștere continuă, dat fiind că instrumentele de plată fără numerar sunt create și gândite astfel, încât să răspundă cerințelor persoanei moderne, când timpul este cea mai valoroasă resursă pe care fiecare din noi ne dorim să o eficientizăm la maximum ”, a spus Dorin Drăguțanu, Guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei.
Reprezentanții Fondului European de Sud - Est
„Obiectivul pe care l-a urmărit Facilitatea de Dezvoltare EFSE prin această Campanie a fost susținerea BNM în eforturile sale de a informa publicul larg despre oportunitățile oferite de instrumentele de plată fără numerar și a spori incluziunea financiară la nivel național. Sistemul existent de plăți fără numerar elimină de facto orice restricții legate de timp sau distanță legate de procurarea bunului sau serviciului dorit. Or, tehnologiile informaționale existente permit ca plățile fără numerar să fie sigure, operate la orice oră, din orice colț al lumii”, a spus Charlotte Rieser, șefa Facilității de Dezvoltare a Fondului European de Sud - Est.
Acțiunile care au fost înptreprinse
Pe parcursul campaniei, care a durat șase lui, au fost realizate mai multe spot-uri dedicate instrumentelor de plată fără numerar, care au fost difuzate la mai multe posturi TV și radio din țară, în maxi taxi dar și în troleibuze. La fel, au fost organizate interviuri tematice, inclusiv sub forma unor mese rotunde, la care au participat experţi din sectorul bancar şi reprezentanţi ai sistemelor internaţionale de plăţi MasterCard și Visa, care au relatat despre instrumentele de plată fără numerar, avantajele utilizării și siguranţa acestora, precum și soluțiile inovaţionale în acest domeniu.
A fost creată și o pagină web dedicată acestui subiect www.faranumerar.md, unde poate fi găsită toată informaţia utilă aferentă instrumentelor de plată, dar şi toate materialele difuzate în cadrul campaniei.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.