Comisia Europeană a deschis o anchetă oficială antitrust pentru a evalua dacă un acord între Google și Meta pentru servicii de publicitate prin bannere web ar fi încălcat normele UE în materie de concurență.
Ancheta Comisiei se referă la un acord pe care Google l-a denumit codificat „Jedi Blue”, încheiat în septembrie 2018 între Google și Meta în ceea ce privește participarea rețelei publicitare (Audience Network) a Meta la programul de licitație deschisă (Open Bidding) al Google.
Comisia este preocupată de faptul că acordul s-ar putea înscrie în eforturile de a exclude serviciile de publicitate online concurente cu programul de licitație deschisă al Google și, prin urmare, de a restrânge sau de a denatura concurența pe piețele de publicitate prin bannere web, în detrimentul editorilor și, în cele din urmă, al consumatorilor.
Dacă cele îngrijorările se dovedesc întemeiate, practicile care fac obiectul anchetei ar putea încălca normele UE în materie de concurență care se referă la acordurile anticoncurențiale dintre întreprinderi sau la abuzul de poziție dominantă. Comisia va efectua propria sa anchetă amănunțită în mod prioritar.
Vicepreședinta executivă Margrethe Vestager, responsabilă de politica în domeniul concurenței, a declarat: „Mulți editori se bazează pe publicitatea prin bannere web pentru a finanța conținut online pentru consumatori.Este posibil ca așa-numitul acord „Jedi Blue” dintre Google și Meta să vizeze o tehnologie concurentă cu programul „Open Bidding” al Google, cu scopul de a o slăbi și a o exclude de pe piața afișării bannerelor publicitare pe site-urile și aplicațiile editorilor. Dacă ancheta noastră va confirma acest fapt, înseamnă că am avea de a face cu o restrângere și o denaturare a concurenței pe piața deja concentrată a tehnologiei publicitare, în detrimentul tehnologiilor concurente de difuzare a anunțurilor publicitare, al editorilor și, în cele din urmă, al consumatorilor.”
Regatul Unit a lansat propria anchetă cu privire la acordul dintre Google și Meta. Comisia Europeană a declarat că a fost în contact cu autoritatea de concurență din Marea Britanie și „intenționează să coopereze strâns în această investigație, urmând regulile și procedurile aplicabile”.
Vezi și aceste știri

Fără Facebook și Instagram? Rusia ar putea interzice activitatea celor două rețele. UPDATE: Roskomnadzor limitează accesul la Instagram

Va rămâne Europa fără Instagram sau Facebook și care ar putea fi consecințele pentru R. Moldova? Părerile antreprenorilor din IT

Zuckerberg anunță că ar putea retrage Facebook și Instagram din Europa. Ce motiv invocă șeful Meta
Advertoriale

Fă cunoștință cu viitorul, descoperă noul card ultra comod

EuroCreditBank continuă să ofere soluții pentru cei care preferă economiile în valută străină. Depozite la cele mai avantajoase condiții de 3,5% anual
