Air Moldova: „Suntem ținta unei campanii de denigrare”. Cum a ajuns compania avia în dificultate financiară
Air Moldova se plânge că ar fi ținta unei campanii de denigrare cu scop de falimentare. Compania avia afirmă că a intrat în dificultate financiară după ce a fost forțată să returneze două aeronave arendate și să acopere datorii acumulate inclusiv în pandemie.
・ Irina Soltan
Reprezentanții Air Moldova afirmă că până în luna februarie 2023 compania a activat cu „un număr infim de anulări și întârzieri de zbor”. La fel, compania menționează că intenționa în acest an să-și reînnoiască flota cu aeronave noi și să lanseze alte 8 destinații. Situația financiară însă, s-ar fi înrăutățit în martie când proprietarul a două aeronave închiriate le-ar fi retras din utilizare.
După anunțul din martie a operatorului aerian low cost despre retragerea de pe piața din Moldova, Locatorul a 2 aeronave a cerut imediata lor returnare. Prin această acțiune, Locatorul a încălcat toate agrementele anterioare, cu privire la restructurizarea întârzierii plăților din partea Air Moldova, întârzieri acumulate în consecința pandemiei COVID-19 și a războiului din Ucraina.
Autor: Air Moldova
Prin urmare, Air Moldova susține că deficiența de flotă a cauzat anulările de zboruri din luna martie. Iar pentru depășirea impasului, compania a decis să reprogrameze zboruri, să ramburseze costul biletelor, să ofere vouchere egale cu costul biletelor.
În plus, compania notează că a identificat soluții ca să închirieze 3 aeronave pentru a relua operarea zborurilor și a nu permite anularea în masă a acestora. Zborurile cu aceste aeronave închiriate de la parteneri au loc de 2 săptămâni.
Mai exact, la 16 martie, compania avia Air Moldova nota că primește sprijin de la partenerii SkyUp Airlines, ETF Airways și ALK airlines ca să poată opera zboruri de pe Aeroportul Internațional Chișinău.
În continuare, însă, nemulțumea companiei ține de declarațiile instituțiilor de stat și a oficialilor. „Lăsați-ne să zburăm!”, scrie compania.
Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC), ne impune limite de comercializare a biletelor, care este o ingerință în activitatea comercială a companiei, o stopare în mod abuziv a activității comerciale în plin sezon de operare . Suntem intenționat lipsiți de posibilitatea de a depăși dificultățile operaționale și financiare existente, cu scopul de a ne distruge.
Autor: Air Moldova
AGORA amintește că Autoritatea Aeronautică Civilă a solicitat limitarea vânzărilor de bilete. Măsura este temporară.
Având in vedere dificultățile de ordin economic întâmpinate de operatorul aerian, dar și a celor operaționale in partea ce ține de aeronave disponibile în flota Air Moldova, în scopul asigurării protecției consumatorilor, dar și pentru a nu admite supraîndatorarea operatorului aerian, AAC a solicitat acestuia limitarea vânzării biletelor pentru următoarele 3 luni de la data comercializării.
Autor: Autoritatea Aeronautică Civilă
Amintim că începând cu ziua de 28 februarie curent, compania AirMoldova a început să anunțe aproape zilnic, o serie de anulări a curselor. În toate comunicatele, decizia este explicată prin „dificultăți operaționale” și aeronave indisponibile”.
Mai multe detalii puteți citi în material: Ce curse a anulat Air Moldova și care ar fi motivele din spatele acestor decizii