Moldovenii sunt ambițioși. Nu credeți? Hai să vă povestim despre o familie care a știut transforme o simplă idee într-o adevărată afacere de succes.
Alexandra are 53 de ani și este profesoară de educație tehnologică la gimnaziul din localitate, iar soțul ei, Fiodor, este pensionar și își dedică tot timpul liber pasiunii lui - prepelițele. Niciunul dintre ei nu are studii în zootehnie sau experiență în domeniu, însă curajul și dorința de a face un lucru frumos au învins.
Totul a început încă în anul 2020, în plină pandemie. Anume atunci, soții Fiodor și Alexandra Stefoglo din satul Găvănoasa, raionul Cahul au înființat afacerea. Crescătoria și-a avut începutul chiar în ograda casei lor, unde au fost create toate condițiile pentru a crește pui de prepeliță. Cu ajutorul finanțelor europene au fost achiziționate echipamentele și tehnică necesară pentru lansarea afacerii.
Am cumpărat zece cuști pentru două mii de prepelițe, un generator electric, incubator pentru 1.200 de ouă, climatizoare, lămpi bactericide și multe alte utilaje. Datorită acestui grant din partea UE, am reușit să ne transformăm visul într-un business profitabil.
Autor: Alexandra Stefoglo, antreprenoare
Afacerea de prepelițe din Găvănoasa, Cahul
Alexandra Stefoglo, antreprenoare
Inițial, afacerea pe care au înființat-o soții era mică și număra doar 150 de prepelițe. Pentru că perseverența mereu dă roade, afacerea a început să se dezvolte, iar acum cei doi reușesc să obțină cu ajutorul incubatorului modern aproape 1.000 de prepelițe în fiecare lună și peste 3.000 de ouă.
Prepelițele crescute în Găvănoasa sunt cumpărate în mai multe sate din raionul Cahul și în toată țara. Succesul se datorează și faptului că puii de prepeliță sunt crescuți în condiții ecologice și hrăniți cu porumb, grâu, orz și soia, fără alte suplimente alimentare nocive.
Să deschizi o crescătorie de prepelițe nu necesită investiții mari. Important este să ai dorința să duci un lucru până la un bun sfârșit, iar veniturile nu întârzie să vină. Consumatorilor noștri le place foarte mult carnea de prepeliță. Avem mereu vânzări și ne gândim să ne extindem afacerea
Autor: Alexandra Stefoglo, antreprenoare
Mai mult, soții au început să-și promoveze produsele și pe rețelele sociale. În acest proces îi ajută fiica lor Cristina, care mai are grijă să livreze comenzile la clienți, dar și să răspundă de contabilitate.
Dezvoltarea afacerii a fost posibilă datorită grantului în valoare de 4.000 euro, obținut prin intermediul programului „EU4Moldova: Regiuni - cheie”, finanțat de UE și implementat de PNUD și UNICEF.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.