Un film de calitate începe de la o idee excelentă, care trebuie transpusă într-un mod cât mai detaliat într-un scenariu. Începutul este cel mai dificil, plin de frici și așteptări, spune scenaristul Oleg Condrea. În timp, însă, tânărul a înțeles că pe măsură ce încerci mai multe lucruri, devii imun la această frică. Experiențele pe care le-a trăit au proiectat calea care mai apoi l-a adus la ceea ce face acum, scenarii.
Aspirațiile mari sunt un stimulent de a crea produse mai bune. De aceea, când Oleg Condrea a scris un scenariu bun și a obținut 30 de premii, el a rescris scenariul. Într-un final, schimbările l-au adus la Cannes.
Acest scenariu a luat inițial în jur de 30 de premii. Erau la categoriile de cel mai bun scurtmetraj, cel mai bun autor din Europa și multe alte titluri faine. În acel moment m-am gândit că dacă scenariul a luat 30 de premii, probabil ar trebui ceva mai mult de făcut și mi-a venit ideea să rescriu acest scenariu. L-am rescris de la zero, l-am trimis la festivale și nu am luat nici un premiu. Atunci m-am gândit că am două alegeri: fie mă întorc la versiunea inițială, fie îl scriu din nou. Așa am decis să îl rescriu, am trimis la festivale și am luat mai multe premii și premiile erau mai mari.
Autor: Oleg Condrea, scenarist
Pe scena de la #ROOFOFFLINE, Oleg Condrea ne-a mărturisit că scenariul pe care l-a scris și care a câștigat premiul Cannes nu este o simplă idee, ci o multitudine de experiențe, trăiri, emoții, momente care au format o imagine a ceea ce lipsește în lumea cinematografică. Astfel, scenaristul a încercat, în șapte pagini, să prezinte problema din diverse perspective.
Am realizat că este extrem de personal (n.r. scenariul), pentru că tot ce eu am povestit despre viața mea, religie, dificultăți, m-au făcut să scriu o poveste în care îl impun pe un om să trăiască, să aibă o altă viață decât ar vrea să o aibă. M-am gândit cine ar trebui să fie acest personaj empatic. Eu am ales un câine, pentru că acest animal pentru mine poate să aibă empatie mai mare decât un om. El poate să mă iubească pe mine mult mai tare decât pe sine. Și am luat așa un personaj care ar putea să simtă dragostea și să facă decizii morale complicate. Tot filmul meu încearcă să arate că e ok să impunem oamenii să trăiască sau să le permitem să moară.
Autor: Oleg Condrea, scenarist
Și când lucrurile decurg bine, realitatea îți pare un vis, de aceea, atunci când Oleg Condrea a primit o invitație de participare la Cannes, tânărul a crezut că este falsă.
Mi-a venit o invitație pe mail de la Cannes. Inițial am crezut că este un scam, de aceea nu am răspuns la acest email de trei ori, iar a patra oară am acceptat. Am zis că maxim ce o să pierd este un scenariu, dar pot să câștig o posibilitate să merg în Cannes. Și într-un final a fost adevărată invitația.
Autor: Oleg Condrea, scenarist
La 6 iunie, peste 100 de persoane s-au alăturat pe acoperișul de la VinoPizza la cea de-a 12-a ediție a ROOFOFFLINE.
Parteneri:
- Divus Winery - pentru cel mai bun vin
- Schweppes - pentru cocktailuri colorate.
Menționăm că participarea scenaristului Oleg Condrea la evenimentul organizat de AGORA - „ROOFOFFLINE Camera, Action” a fost posibilă datorită proiectului „Tehnologiile viitorului”.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.