Peste 7.000 de apeluri pe zi la Serviciul 112. O treime dintre acestea nu sunt urgente

Serviciul 112

Peste 7.000 de apeluri pe zi la Serviciul 112. O treime dintre acestea nu sunt urgente

Peste 2,6 milioane de apeluri s-au înregistrat, anul trecut, la Serviciul unic de urgență 112. Rata apelurilor abuzive, adică non-urgente, s-a redus la 34,2%. Din totalul apelurilor, cele mai multe, adică aproximativ 71%, sunt legate de urgențe medicale, arată datele incluse în raportul de activitate al instituției pentru anul trecut.

Andrei Verebcean

Conform raportului pentru 2024, Serviciul 112 a înregistrat 2.618.113 apeluri, dintre care 1.722.032 sunt apeluri de urgență. Astfel, Serviciul 112 primește, în medie, 7.172 de apeluri pe zi. Cele mai multe au fost înregistrate în lunile iulie și august.

...

Număr total de apeluri distribuite pe luni

Serviciul 112

Rata apelurilor non-urgente sau abuzive s-a redus la 34,2%, înregistrând o scădere cu 12% comparativ cu anul 2023. Potrivit instituției, această îmbunătățire a fost posibilă datorită derulării continue a campaniilor educative pentru promovarea responsabilității în utilizarea numărului 112.

...

Numărul de apeluri abuzive

Serviciul 112

Și numărul apelurilor pierdute a scăzut anul trecut la 9,9%, față de 10,8%, cum era în 2023.

Acest progres se datorează utilizării eficiente a sălii de instruire create pentru pregătirea operatorilor 112, precum și ajustării programului de lucru al operatorilor 112, pentru a acoperi mai bine perioadele de încărcătură maximă.

Autor: Serviciul 112, în raport

...

Numărul de apeluri pierdute

Serviciul 112

Cele mai puține apeluri de urgență se înregistrează noaptea. Numărul acestora crește în orele dimineții, ajungând la maxime înspre amiază și seara.

...

Distribuția pe ore a apelurilor de urgență

Serviciul 112

Cele mai multe apeluri sunt legate de urgențe medicale, constituind 71%. Totodată, 26% dintre acestea se referă la probleme de securitate, iar 3% implică intervenția pompierilor.

Rata medie a apelurilor prelucrate și direcționate incorect este de 0,15%. Asta în condițiile în care, conform standardelor Asociației Europene a Numărului de Urgență, această valoare nu trebuie să depășească 8%.

Acest procent mic sugerează că o proporție foarte mică de apeluri sunt direcționate greșit către serviciile specializate de urgență, ceea ce este pozitiv din punct de vedere al eficienței și al utilizării resurselor.

Autor: Serviciul 112, în raport

Timpul mediu de răspuns al dispecerilor serviciile specializate de urgență este 8,6 secunde - în cazul ambulanței, 6,5 secunde - în cazul poliției, și 5 secunde - în cazul pompierilor.

CONTEXT: Anual, pe 11 februarie, se marchează Ziua europeană a numărului unic de urgență 112. Cu această ocazie, marți, mai mulți angajați ai Serviciului Național 112 au fost decorați pentru meritele lor.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.