„Procedura poate dura ani de zile și judecate. Cât statul se va judeca ca să repare frauda, cei care au adjudecat aeroportul vor continua să facă bani”, consideră Brînzan.

Bazându-se pe experiența proprie, ministrul a spus rezilierea unui asemenea contract s-ar face cu „prețuri mari”.

„Asta înseamnă avocați angajați cu onorariu de la 300 la 3000 de euro pe oră. Pentru a rezilia un asemenea contract (nu sunt jurist, doar din experiență) ar fi necesar de demonstrat existența unei intenții frauduloase care a stat la baza contractului. Noi știm că ea a fost, dar ea trebuie demonstrată. Există standarde, iar în SUA ele sunt foarte riguroase. Să demonstrezi că frauda a avut loc la semnarea contractului, după standardele SUA, e foarte greu”, a mai punctat Brânzan.

Amintim că astăzi ministrul a pomenit că statul nu poate interveni în niciun mod legal în tranzacția de vânzare a Aeroportului Internațional Chișinău, realizată între Avia Invest și NR Investment Ltd. Unica posibilitate a statului de a participa la „viața” Aeroportului ar fi să se așeze cu investitorii la masa de negocieri și să discute anumite condiții de concesionare în favoarea statului. 

La scurt timp după numirea sa în funcție, Brînzan a subliniat că e important ca statul să preia aeroportul dacă se vor constata mari încălcări în contractul de concesionare. „Ilanii vin și se duc, dar aeroportul rămâne. Dacă se va dovedi că au fost ilegalități, atunci vom întoarce în proprietatea statului”, reiterează Brînzan. 

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!