Șeful Parcului Urban de Autobuze din Chișinău: Costului unui bilet la autobuz ar trebui să fie de peste 10 lei

Șeful Parcului Urban de Autobuze din Chișinău: Costului unui bilet la autobuz ar trebui să fie de peste 10 lei
Foto: fiveprime

Costul real a unei călătorii cu autobuzul, în Capitală, ar trebui să fie de 10 lei și 51 de bani. Cel puțin asta spune directorul interimar al Parcului Urban de Autobuze din capitală, Vitalie Copaci. Până acum, chișinăuienii scoteau trei lei din buzunar pentru o călătorie, iar autoritățile acceptau plata în pofida pierderilor financiare. Totuși, pentru anul 2020, bugetul local nu va putea acoperi cheltuieli de aproape 17 mln de lei pentru același tarif, afirmă șeful Direcției management în transport al capitalei.

Actualmente, o călătorie cu autobuzul pe rutele din capitală constituie trei lei. Compensarea tarifului, ce ar trebui să fie de 10 lei și 51 de bani pentru un călător, se face din bugetul local, la care sunt adăugate veniturile Direcției transport provenite din  alte activități cum ar fi publicitatea, darea în locațiune a unor încăperi, autobuze la comandă și venituri din reparația unor mijloace de transport. Din aceste surse, s-a obținut un venit de 3 milioane de lei în acest an. Totuși, majoritatea cheltuelilor se acoperă din vânzarea tichetelor.

Vitalie Copaci afirmă că în prezent CMC nu are datorii în vederea compensării tarifului de călătorie, dar, pentru anul viitor, nu o să ajungă banii prevăzuți în buget pentru acestor costuri. Potrivit lui Copaci, este vorba de un neajuns de 17 milioane de lei.

Responsabilul a calculat un venit total al direcției de 80,4 milioane de lei pentru acest an, dintre care 14,4 milioane sunt venituri din transportul călătorilor.
AGORA amintește că ultimile 31 de autobuzede marca ISUZU, au fost achiziționate la începutul anului 2019 de Primăria Chișinăului. Licitația de cumpărare a fost câștigată printr-o licitație, de o companie offshore din regiunea separatistă Ciprul de Nord, iar costul acelor autobuze era de circa 80 de milioane de lei.

Totodată, un studiu realizat de Primăria Mea, arată că fiecare al cincilea microbuz de linie din capitală nu corespunde cerințelor de transportare a pasagerilor, iar şoferii pun în pericol viaţa călătorilor. Saloanele ar fi  murdare, distanța dintre scaune - prea mică și nu sunt adaptate persoanelor cu nevoi speciale, iar vehicolele sunt foarte vechi. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Traficul rutier, suspendat pe mai multe străzi din capitală. Vezi zonele pe care ar fi bine să le ocolești

Traficul rutier, suspendat pe mai multe străzi din capitală. Vezi zonele pe care ar fi bine să le ocolești

Luptătorul Vadim Dimitrov s-a clasat pe locul 5 la Campionatul European de taekwondo

Luptătorul Vadim Dimitrov s-a clasat pe locul 5 la Campionatul European de taekwondo

Republica Moldova a primit 30 de aparate de ventilare pulmonară din Germania

Republica Moldova a primit 30 de aparate de ventilare pulmonară din Germania

Advertoriale
Orange a semnat un parteneriat durabil pentru Moldova, cu Proiectul Tehnologiile Viitorului

Orange a semnat un parteneriat durabil pentru Moldova, cu Proiectul Tehnologiile Viitorului

EuroCreditBank vă oferă depozite în valută, la cele mai avantajoase condiții de 2,5% anual

EuroCreditBank vă oferă depozite în valută, la cele mai avantajoase condiții de 2,5% anual

Ești în căutarea unei locuințe?  Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

Ești în căutarea unei locuințe? Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
    Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Dumitru și Emanuela Ciuprina, tinerii care au schimbat Bucureștiul pe satul Lunga din Florești (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu, absolventă a Harvard Kennedy School, a susținut un discurs la ceremonia de absolvire a promoției 2022 (VIDEO)
  • 2
    Marina Tauber a cerut intervenția online a lui Ilan Șor la ședința Parlamentului. Igor Grosu: A avut timp să ia bilet într-o direcție (FOCUS)
  • 3
    Dodon, după ce procurorii au solicitat mandat de arest: „Împotriva unui lider de opoziție este format un grup de investigație compus din peste 50 de persoane”
  • 4
    Procurorul de caz, despre solicitarea privind arestul preventiv a fostului președinte Igor Dodon: Exista riscul eschivării
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.