Chiril Gaburici a adăugat că, din punctul său de vedere, privatizarea Air Moldova a devenit o necesitate, având în vedere datoriile de milioane acumulate de companie:

„ Din anul 2013 se ştia foarte bine că compania n-o duce bine, ea nu făcea față concurenţei, nu făcea față produselor deja disponibile pe piaţă”.

În octombrie 2018, Agenția Proprietății Publice a anunțat cumpărarea operatorului național „Air Moldova” de către Civil Aviation Group, firmă formată de compania românească Blue Air și un grup de investitori din Republica Moldova. Civil Aviation Group s-a obligat să achite 50 de milioane de lei în buget și să preia datoria de peste 1,2 miliarde de lei a companiei „Air Moldova”. Privatizarea, una dintre cele mai mari din ultimii ani, a stârnit critici din partea unor experți, dar și din partea opoziției.

Amintim că, potrivit versiunii oficiale, „Air Moldova” a fost scoasă la vânzare pentru a evita falimentul companiei. În 2015, a înregistrat pierderi în valoare de 227 de milioane de lei, în anul 2016 – profit în valoare de 8,54 milioane de lei, în anul 2017 – pierderi de 190,4 milioane de lei.



Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!