Utilizarea trotinetelor electrice și a ciclomotoarelor, inclusă în Codul Penal. MAI propune reglementarea transportului alternativ

Utilizarea trotinetelor electrice și a ciclomotoarelor, inclusă în Codul Penal. MAI propune reglementarea transportului alternativ

La mai  bine de două săptămâni de când redacția AGORA a relatat despre problema trotinetelor electrice și lipsa normelor care să reglementeze utilizarea lor, pe site-ul Cancelariei de Stat a fost publicat un proiect de lege care propune introducerea în Codul Penal a sancțiunilor pentru utilizarea necorespunzătoare a trotinetelor electrice și ciclomotoarelor.

Proiectul este elaborat de către Ministerul Afacerilor Interne, în scopul responsabilizării conducătorilor mijloacelor te transport și creșterii nivelului siguranței traficului rutier. Astfel, se propune reglementarea transportului alternativ, iar conducătorii acestuia să poată fi trași la răspundere penală pentru infrațiunile produse cu implicarea lor.

Un nou transport public în Chișinău. Locuitorii vor putea închiria trotinete pentru a se deplasa pe străzile capitalei

Publicitate

Proiectul de lege vine cu următoarele elemente noi:

- Interzicerea liberării de răspundere penală în cazul comiterii infracțiunii de conducere a mijlocului de transport în stare de ebrietate;

- Confiscarea specială a mijlocului de transport în cazul în care: - conducerea mijlocului de transport a fost realizată în stare de ebrietate; - acțiunea a provocat vătămarea gravă a integrității corporale sau a sănătății; - acțiunea a provocat decesul unei persoane.

- Atribuirea „ciclomotoarelor și trotinetelor electrice” la categoria mijloacelor de transport care cad sub incidența noțiunii prevăzute de art.132 din Codul Penal și, respectiv asigurarea tragerii la răspundere penală a persoanelor care comit infracțiuni în domeniul circulației rutiere cu ciclomotoarele și trotinetele electrice;

- Asigurarea tragerii la răspundere penală a persoanelor care au predat cu bună știință conducerea mijlocului de transport către o persoană care nu deține permis de conducere sau este privată de dreptul de a conduce mijloace de transport sau acest drept i-a fost anulat, iar acțiunile date au provocat vătămarea gravă a integrității corporale sau a sănătății sau decesul unei persoane;

- Incriminarea răspunderii penale pentru părăsirea locului accidentului rutier, dacă acesta a cauzat din imprudență o vătămare medie a integrității corporale sau a sănătății;

- Înăsprirea sancțiunilor contravenționale pentru: - consumul de băuturi alcoolice în locuri publice;

Vezi și: Trotinete electrice avem, dar reguli de circulație pentru ele nu! Cum (nu) este reglementat transportul alternativ

„Una din condițiile care a impus elaborarea proiectului actului rezidă din necesitatea ajustării și actualizării cadrului normativ incident, ca rezultat al stabilirii unui mecanism eficient de combatere a flagelului conducerii mijlocului de transport în stare de ebrietate, depășirii limitei de viteză pe un anumit segment de drum, etc”, subliniază autorii în proiectul de lege.

Citește și: Ţara europeană care interzice circulația trotinetelor electrice pe trotuare

Totuși, Regulamentului circulației rutiere rămâne incomplet, iar pentru transportul alternativ încă nu există niciun fel de reguli de circulație. 

Proiectul de lege urmează să fie discutat la una din ședințele viitoare ale Guvernului, iar dacă va fi aprobat de Guvern, va fi trimis spre adoptare Parlamentului Republicii Moldova.

Amintim că anul trecut, la Chișinău, a fost lansat primul serviciu de închiriat trotinete electrice, iar odată cu aceasta, a crescut și popularitatea acestui mijloc de deplasare. Totuși, prezența pe străzile din oraș a mijloacelor alternative de deplasare noi – trotinete, segway sau biciclete electrice au trezit mai multe nemulțumiri, atât în rândul celor care le utilizează, cât și a celorlalți pietoni. Primii se plâng de lipsa infrastructurii potrivite, iar ultimii de utilizarea și conducerea haotică a acestora și astfel punerea în pericol a pietonilor. Mai multe detalii poți citi în articolul publicat anterior pe AGORA.

De asemenea, poți citi și despre experiența altor state privind reglementarea circulației trotinetelor și transportului alternativ.  

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal